Zawód po 50-tce to już tylko uczucie. Pora to zmienić

Nowa kampania OLX Praca

Pokolenie 50+ na rynku pracy od lat walczy ze stereotypami na swój temat. Często jest pomijane w procesach rekrutacyjnych, a nawet 9 z 10 wysłanych aplikacji nie doczekuje się żadnej odpowiedzi. Kampania społeczna OLX Praca, zwracająca uwagę na problem Silversów i wyzwania z jakimi się mierzą, właśnie wystartowała.

W badaniach przeprowadzonych przez Mind&Roses na zlecenie OLX Praca co trzeci ankietowany wskazał, że silversi, czyli pracownicy 50+, oczekują wyższych zarobków, niechętnie poszerzają zakres swoich obowiązków oraz że trudniej się dopasowują do zespołu i nie budują relacji z innymi pracownikami. Ze stereotypowym postrzeganiem mierzą się również w związku z wolniejszym przyswajaniem nowych technologii, znajomością języków obcych, czy - zwłaszcza w przypadku pracowników z segmentu blue collar - mniejszymi siłami fizycznymi.

- Tymczasem rynek pracy zapomina że mocnych stron, niezwykle istotnych dla każdej organizacji, u Silversów należy upatrywać zupełnie gdzie indziej. To osoby z ogromnym doświadczeniem, wiedzą i chęcią by się nimi dzielić. Do tego otwarcie deklarujące, że wiek nie jest dla nich przeszkodą w pracy i nawet na emeryturze chętnie pozostaną czynne zawodowo, bo zależy im na przebywaniu między ludźmi. Wiedząc to zderzyliśmy brutalną rzeczywistość pracowników 50+ z deklaracjami Polaków i przygotowaliśmy kampanię, która ma rozpocząć poważną dyskusję i wywołać zmiany na rynku pracy - mówi Łukasz Borowicz, brand & PR manager OLX Praca. 

W ramach kampanii “Zawód po 50-tce to już tylko uczucie”, która wystartowała 22 stycznia, powstał emocjonalny spot w symboliczny sposób obrazujący doświadczenia Silversów związane z procesem rekrutacyjnym. Emisja obejmuje TV, VOD, kino, a także online. Ponadto zaplanowano szereg działań digitalowych, współprace influencerskie, a także OOH i PR.

Autorem strategii komunikacji i kampanii jest agencja Przestrzeń, które odpowiada również za działania w kanale digital i w mediach społecznościowych. Media planuje i kupuje dom mediowy Mindshare Poland. Spoty wyprodukował dom produkcyjny Lucky Luciano, a wyreżyserował Bartosz Dombowski. Postprodukcją obrazu zajęło się RIOdePost. ​ 

Jest to pierwsza wizerunkowa kampania 360 agencji Przestrzeń dla OLX Praca po wygranym przetargu. 

 

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o OLX.pl

Serwis OLX każdego dnia ułatwia dokonywanie dobrych wyborów milionom Polaków. Z naszego serwisu ogłoszeniowego korzysta ponad 12 milionów użytkowników miesięcznie, w praktyce oznacza to więc, że platformy używa co trzeci Polak. To tutaj szukają oni usługodawców i wykonawców, a także produktów niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, takich jak sprzęt elektroniczny, akcesoria domowe i kuchenne, czy meble. To tutaj wybierają spośród ofert nowej pracy, poszukują domu, wynajmują mieszkania, kupują samochody albo... adoptują czworonożnego przyjaciela.