Stanowisko Grupy OLX sp. z o.o. w sprawie decyzji Prezesa UOKiK, Nr DOZIK 2/2024
W imieniu Grupy OLX sp. z o.o. potwierdzam, że w dniu 26.02.2024 otrzymaliśmy decyzję zobowiązującą wydaną przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wszczęte we wrześniu 2022 roku postępowanie dotyczyło:
- opcji sortowania dostępnych w OLX oraz sposobu informowania o Usłudze Serwisowej w wynikach sortowania,
- sposobu informowania o dostępności opcji zakupu z Przesyłką OLX oraz bez Przesyłki OLX,
- Pakietu Ochronnego.
W związku z decyzją Prezesa UOKiK informujemy, że:
- serwis OLX wdraża rozszerzenie zakresu usługi Pakiet Ochronny, tak by uwzględnić wyjątki, które do tej pory nie podlegały ochronie. Co za tym idzie będziemy dostosowywać nasze procedury i komunikację do nowego zakresu usługi.
- W serwisie OLX pojawi się nowy interfejs opcji zakupu.
- W przyszłości na stronie z wynikami wyszukiwania będzie można poznać łączną cenę towaru z wynagrodzeniem za Usługę Serwisową, a także posortować towary po tej łącznej cenie.
- W przypadkach określonych w decyzji, zwrócimy użytkownikom środki pobrane za usługę serwisową i za towar, który reklamowano w ramach “Pakietu Ochronnego”.
- przygotowujemy też osobną kampanię informacyjną dotycząca wydanej decyzji.
Wprowadzone przez serwis OLX zmiany są wynikiem współpracy z UOKiK w ramach prowadzonego postępowania. Będziemy dalej rozwijać serwis celem dostarczenia użytkownikom rozwiązań dopasowanych do ich oczekiwań. Dla dynamicznej branży e-commerce, w której operuje serwis OLX - a także szerzej branży IT - charakterystyczna jest ciągła ewolucja usług i produktu. Odpowiedzialnie tworząc OLX, stale wsłuchujemy się w głosy użytkowników i dostosowujemy swoje usługi do ich potrzeb.