Praca z korzyścią dla wszystkich - nowa kampania reklamowa OLX 

OLX Praca w najnowszej kampanii reklamowej ponownie porusza ważny temat społeczny. Rok po wejściu w życie zmian w Kodeksie Pracy, wynikających z implementacji dyrektywy Work-Life Balance, marka pokazuje, że istotne jest dzielenie się urlopem rodzicielskim i jak wiele zyskują na tym wszyscy: dzieci, każde z rodziców, a także pracodawcy. Wspólna opieka wspiera równowagę między pracą a życiem prywatnym, korzystnie wpływa na rozwój dziecka i wzmacnia więzi rodzinne.

- Postanowiliśmy poruszyć temat, który jest ważny dla znacznej grupy uczestników rynku pracy. Dość powiedzieć, że według spisu powszechnego z 2021 roku w Polsce żyje ponad 10 milionów rodzin, a więcej niż połowa ma dzieci. Mowa o około 27 milionach osób, których urlopy rodzicielskie w jakimś stopniu dotyczą, dotyczyć będą lub dotyczyły w przeszłości - mówi Łukasz Borowicz, Commercial Activity Manager OLX. - Jako wiodąca marka wśród serwisów z ofertami pracy, łącząca pracodawców z kandydatami i pracownikami, oprócz robienia “kolejnej reklamy” chcemy wskazywać na tematy istotne społecznie i wywoływać dyskusję. Wierzymy, że za tym ruchem w wielu domach (i firmach) postrzeganie dzielenia się opieką nad dziećmi może zyskać dodatkowy wymiar.

Osią narracji będzie szereg spotów reklamowych, jednak przekaz kampanii wymaga wsparcia komunikacyjnego w innych kanałach, które umożliwią dotarcie zarówno do pracowników, jak i pracodawców. Dlatego oprócz warstwy reklamowej zaplanowano działania o charakterze edukacyjnym i informacyjnym. Do tego posłużą między innymi aktywacje PR-owe, współprace infuencerskie, branded contentowe i content marketingowe. Ponadto OLX Praca nawiązał strategiczną współpracę z Share the Care, od lat promującą partnerski model rodziny oraz podział urlopów rodzicielskich. ​ Fundacja została partnerem merytorycznym kampanii.

- Podział urlopów rodzicielskich to pierwszy krok do partnerstwa, które przez większość Polek i Polaków jest preferowanym modelem rodziny. Potrzeby dzisiejszych rodziców są inne, niż te nawet 10 lat temu i warto, aby ten przekaz trafił do jak najszerszego grona odbiorców – szefów, menedżerów, rodziców i dziadków. Jesteśmy przekonani, że kampania OLX Praca przyczyni się do dalszej popularyzacji nowych rozwiązań prawnych wśród rodziców, do budowania świadomości wśród pracodawców na temat korzyści płynących z umożliwienia obojga rodzicom godzenia życia rodzinnego i zawodowego oraz większego zrozumienia dla potrzeb nowego pokolenia rodziców w społeczeństwie” – mówi Karolina Andrian, prezeska Fundacji Share the Care.

“Praca z korzyścią dla wszystkich” to kolejna już odsłona kampanii reklamowej OLX, która oparta jest o bardzo silny insight społeczny osadzony w tematyce rynku pracy. - Angażując się w taką narrację realizujemy strategiczne założenia pozycjonowania marki dostarczającej wsparcie w realizacji szerokiego wachlarza potrzeb naszych użytkowników. Poruszając wątki ważne sprawiamy, że na znaczeniu dla odbiorców zyskuje także OLX. A co warte podkreślenia, wartości prezentowane przez nas w spotach reklamowych są zgodne z tym, jak wewnętrznie funkcjonuje nasza organizacja - mówi Filip Fiedorow, dyrektor marketingu OLX. ​ 

Za prace koncepcyjne i kreatywne, a także za zaplanowanie i realizację części działań kampanijnych odpowiada agencja VML. - Praca, nomen omen, z OLX to często nie tylko podejmowanie ważnych społecznie wątków, ale i możliwość tworzenia prawdziwie emocjonalnej komunikacji. Najnowsza kampania OLX Praca to książkowy tego przykład. Jesteśmy w VML zbudowani tym, jak odważnie możemy, wspólnie z klientem, powiedzieć coś ważnego dla dużej grupy społecznej i budować markę w oparciu o kluczowe dla niej wartości. A najlepsze jest to, że to jeszcze nie koniec i już wkrótce ponownie będziemy mieli coś do powiedzenia w ważnych publicznie kwestiach. Nie możemy się doczekać - mówi Michał Banaszewski, Managing Partner VML

Kampania reklamowa wystartowała w czerwcu i obejmie emisję spotów w TV, VOD, kinach, digitalu (m.in. YT i social media), a także placementy w outdoorze (OOH i dOOH). Ponadto zaplanowano szereg aktywacji w ramach PR-u, branded contentu, product placementu, influencer & content marketingu, w tym m.in. w serwisie zawodowo.olx.pl, a także udział ekspertów OLX i fundacji Share the Care w eventach branżowych. Za zaplanowanie kampanii we współpracy z OLX odpowiada dom mediowy Mindshare. Materiały audiowizualne wyprodukował Warsaw Production Team.

 

 

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o OLX.pl

Serwis OLX każdego dnia ułatwia dokonywanie dobrych wyborów milionom Polaków. Z naszego serwisu ogłoszeniowego korzysta ponad 12 milionów użytkowników miesięcznie, w praktyce oznacza to więc, że platformy używa co trzeci Polak. To tutaj szukają oni usługodawców i wykonawców, a także produktów niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, takich jak sprzęt elektroniczny, akcesoria domowe i kuchenne, czy meble. To tutaj wybierają spośród ofert nowej pracy, poszukują domu, wynajmują mieszkania, kupują samochody albo... adoptują czworonożnego przyjaciela.