Podaj dalej z OLX

Podaj dalej. To gra o prostych regułach, którą większość z nas pamięta z dzieciństwa. Właśnie na tym mechanizmie i na możliwościach, jakie dają media społecznościowe oparto ideę kampanii influencerskiej marki OLX.

I tak w kilku krótkich filmach widzimy np. znanego prezentera Krzysztofa Ibisza, który podaje dalej - z przymrużeniem oka - swoje cudowne lusterko do TikTokera Damiana Tkaczuka. Piosenkarka Margaret wyprzedaje garderobę, której część trafia do Julii Żugaj. Olivier Janiak robi miejsce w domowej biblioteczce na rzecz książek kulinarnych, a szczęśliwą posiadaczką jego zbiorów dziennikarskich zostaje Natalia Sisik. Nie mogło zabraknąć artykułów elektronicznych - Blowek i Toffiecrisp wymieniają się prawdziwymi gamerskimi perełkami. Wszystko to właśnie w myśl reguły "podaj dalej", by dać rzeczom drugie życie.

Kampania jest dostępna na profilach twórców. Za koncept kreatywny i produkcję odpowiada agencja Space Cat Industries, która na stałe współpracuje z OLX tworząc TikTokowy content.

https://www.instagram.com/p/CwVQqGnoF8q/

-Młodzi ludzie są coraz bardziej świadomi swoich wyborów zakupowych. Z badań przeprowadzonych w 2022 roku przez Kantar wynika, że z każdym rokiem branża re-commerce rośnie. Nie tylko z powodu inflacji, ale również ze względu na ekologię. W 2023 roku aż 69% polskich konsumentów, którzy kupują używane produkty, chce zaoszczędzić pieniądze, a 46% dąży do zmniejszenia ilości odpadów. Z pomocą celebrytów i influencerów, którzy są lubiani i rozpoznawalni przez każde pokolenie, chcieliśmy w fajny sposób pokazać, że to co niepotrzebne, używane - może mieć drugie życie - mówi Magda Mróz odpowiedzialna za komunikację marki OLX w mediach społecznościowych. - Tą kampanią zachęcamy młodszych użytkowników sieci, by śmiało podawali dalej przedmioty, które czekają, by zyskać nowe życie.

Re-commerce cieszy się rosnącą popularnością wśród młodszych pokoleń. Dane z raportu amerykańskiej platformy sprzedażowej ThredUp wskazują, że 64 proc. przedstawicieli GenZ sprawdza, czy da się kupić coś z drugiej ręki, zanim wyda pieniądze w internecie, a 42 proc. mniej chętnie wyda pieniądze na przedmioty, których nie da się potem odsprzedać za korzystną cenę.

Motywacje w przypadku sprzedaży używanych rzeczy nieco różnią się od tych, które stoją za zakupami (cena, dbałość o środowisko, unikatowość). 86,5 proc. sprzedających przyznaje, że motywatorem jest chęć pozbycia się zbędnych przedmiotów. Dodatkowy zarobek był motywatorem dla 59,5 proc, sprzedających. Dla 33 proc. sprzedających istotna jest ekologia.

Blowek x Toffiecrisp OLX.mp4

MP4 - 9.8 Mb

 

 

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o OLX.pl

Serwis OLX każdego dnia ułatwia dokonywanie dobrych wyborów milionom Polaków. Z naszego serwisu ogłoszeniowego korzysta ponad 12 milionów użytkowników miesięcznie, w praktyce oznacza to więc, że platformy używa co trzeci Polak. To tutaj szukają oni usługodawców i wykonawców, a także produktów niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, takich jak sprzęt elektroniczny, akcesoria domowe i kuchenne, czy meble. To tutaj wybierają spośród ofert nowej pracy, poszukują domu, wynajmują mieszkania, kupują samochody albo... adoptują czworonożnego przyjaciela.