Podaj dalej z OLX
Podaj dalej. To gra o prostych regułach, którą większość z nas pamięta z dzieciństwa. Właśnie na tym mechanizmie i na możliwościach, jakie dają media społecznościowe oparto ideę kampanii influencerskiej marki OLX.
I tak w kilku krótkich filmach widzimy np. znanego prezentera Krzysztofa Ibisza, który podaje dalej - z przymrużeniem oka - swoje cudowne lusterko do TikTokera Damiana Tkaczuka. Piosenkarka Margaret wyprzedaje garderobę, której część trafia do Julii Żugaj. Olivier Janiak robi miejsce w domowej biblioteczce na rzecz książek kulinarnych, a szczęśliwą posiadaczką jego zbiorów dziennikarskich zostaje Natalia Sisik. Nie mogło zabraknąć artykułów elektronicznych - Blowek i Toffiecrisp wymieniają się prawdziwymi gamerskimi perełkami. Wszystko to właśnie w myśl reguły "podaj dalej", by dać rzeczom drugie życie.
Kampania jest dostępna na profilach twórców. Za koncept kreatywny i produkcję odpowiada agencja Space Cat Industries, która na stałe współpracuje z OLX tworząc TikTokowy content.
https://www.instagram.com/p/CwVQqGnoF8q/
-Młodzi ludzie są coraz bardziej świadomi swoich wyborów zakupowych. Z badań przeprowadzonych w 2022 roku przez Kantar wynika, że z każdym rokiem branża re-commerce rośnie. Nie tylko z powodu inflacji, ale również ze względu na ekologię. W 2023 roku aż 69% polskich konsumentów, którzy kupują używane produkty, chce zaoszczędzić pieniądze, a 46% dąży do zmniejszenia ilości odpadów. Z pomocą celebrytów i influencerów, którzy są lubiani i rozpoznawalni przez każde pokolenie, chcieliśmy w fajny sposób pokazać, że to co niepotrzebne, używane - może mieć drugie życie - mówi Magda Mróz odpowiedzialna za komunikację marki OLX w mediach społecznościowych. - Tą kampanią zachęcamy młodszych użytkowników sieci, by śmiało podawali dalej przedmioty, które czekają, by zyskać nowe życie.
Re-commerce cieszy się rosnącą popularnością wśród młodszych pokoleń. Dane z raportu amerykańskiej platformy sprzedażowej ThredUp wskazują, że 64 proc. przedstawicieli GenZ sprawdza, czy da się kupić coś z drugiej ręki, zanim wyda pieniądze w internecie, a 42 proc. mniej chętnie wyda pieniądze na przedmioty, których nie da się potem odsprzedać za korzystną cenę.
Motywacje w przypadku sprzedaży używanych rzeczy nieco różnią się od tych, które stoją za zakupami (cena, dbałość o środowisko, unikatowość). 86,5 proc. sprzedających przyznaje, że motywatorem jest chęć pozbycia się zbędnych przedmiotów. Dodatkowy zarobek był motywatorem dla 59,5 proc, sprzedających. Dla 33 proc. sprzedających istotna jest ekologia.
Blowek x Toffiecrisp OLX.mp4
MP4 - 9.8 Mb