OLX zainwestował w e-salon samochodowy Carsmile

OLX zainwestował w e-salon samochodowy Carsmile

OLX Group kupił większościowy pakiet akcji dynamicznie rozwijającej się platformy motoryzacyjnej oferującej najem i leasing nowych samochodów online. - Transakcja otwiera drogę do realizacji modelu “one-stop-shop” - przyznają przedstawiciele OLX i e-salonu samochodowego Carsmile, który właśnie trafił do portfela spółki Prosus, jednego z największych inwestorów technologicznych. 

Sukces bez precedensu 

- To dla nas wielki dzień. Po zaledwie dwóch latach od startu działalności operacyjnej, zyskujemy międzynarodowego inwestora. Nasz nowy większościowy akcjonariusz [OLX Group  z siedzibą w Amsterdamie] posiada serwisy ogłoszeniowe w kilkudziesięciu krajach i obsługuje setki milionów użytkowników na całym świecie. Nie mogliśmy wymarzyć sobie lepszego scenariusza - nie kryje radości Łukasz Domański, prezes Carsmile, który w czerwcu 2018 roku, wraz z Michałem Knitterem, uruchomił pierwszy w Polsce internetowy salon samochodów na abonament. 

W ciągu zaledwie dwóch lat od startu, firma sprzedała w modelu wynajmu oraz leasingu w sumie 2500 samochodów. W czasie tegorocznej pandemii, gdy sprzedaż nowych samochodów w Europie stanęła, spółka notowała rekordowe wyniki.

- Carsmile to wyróżniająca się w polskim Internecie platforma o ogromnym potencjale, dysponująca innowacyjnym i bardzo zaawansowanym produktem, a także najszerszą multibrandową ofertą samochodów  - mówi Lukas Draginas, general manager sektora motoryzacyjnego w OLX Europe. - Tym ruchem poszerzamy nasze możliwości w segmencie samochodów nowych, w którym zachodzą bardzo dynamiczne zmiany w formach posiadania i użytkowania pojazdów.

Carsmile to pierwszy polski Car(Fin)Tech, wykorzystujący sztuczną inteligencję do sprzedaży samochodów online oraz nowoczesnego finansowania ich zakupu w kanałach mobilnych. W tym e-salonie dostępnych jest ponad 1000 modeli nowych aut, produkowanych przez 30 marek motoryzacyjnych. Są to zarówno najtańsze samochody miejskie, auta klasy premium, jak też samochody dostawcze.

Otwarte drzwi do nowych możliwości

Rynek samochodów nowych znacznie różni się specyfiką od rynku wtórnego, który jest głównym obiektem zainteresowania OLX Group, również w Polsce. Należąca do Prosus spółka w swoim portfelu posiada serwisy ogłoszeniowe m.in. OTOMOTO, OLX, czy od nieco ponad roku start-up 3-2-1 SPRZEDANE!. Wspomniane platformy w kategoriach motoryzacyjnych skupiają się przede wszystkim na obrocie pojazdami używanymi. 

- Akwizycja Carsmile to droga do realizacji modelu “one-stop-shop”, wierzymy że nasz użytkownik będzie mógł zrealizować w jednym ekosystemie wszystkie swoje motoryzacyjne potrzeby sprawnie i wygodnie - mówi Lukas Draginas. - Poprzez inwestycję w Carsmile zapewniamy dostęp do bogatej oferty motoryzacyjnego rynku pierwotnego. To dla nas niezwykle ważne, bo dzięki tej współpracy zaspokoimy kolejne potrzeby wszystkich klientów, zarówno kupujących jak i sprzedających, oferując im szerszy wachlarz możliwości kupna, finansowania, a także sprzedaży nowych samochodów.

- My natomiast zyskujemy dostęp do unikalnego know-how w zakresie rozwoju platform internetowych. Jednocześnie stajemy się jeszcze poważniejszym partnerem zarówno dla importerów oraz dealerów samochodowych, jak i spółek leasingowych. Ponadto wejście inwestora strategicznego do spółki to dla nas również szansa na rozszerzenie działalności  na rynki zagraniczne w przyszłości - wylicza Łukasz Domański. Pozyskany przez Carsmile kapitał zostanie przeznaczony m.in. na stworzenie nowych innowacyjnych technologii.

Platforma Carsmile ma ponad 300 tys. użytkowników miesięcznie, którzy każdego dnia inicjują aż 300 tysięcy obliczeń raty wynajmu lub leasingu na samochód. Dzięki włączeniu w ekosystem Prosusa, internetowy salon samochodowy może trafić ze swoją ofertą do szerokiego grona użytkowników polskich serwisów Grupy OLX i jeszcze skuteczniej odpowiedzieć na w ten sposób na rosnące zainteresowanie nowymi formami posiadania pojazdów.

Więcej o OLX.pl

Serwis OLX każdego dnia ułatwia dokonywanie dobrych wyborów milionom Polaków. Z naszego serwisu ogłoszeniowego korzysta ponad 12 milionów użytkowników miesięcznie, w praktyce oznacza to więc, że platformy używa co trzeci Polak. To tutaj szukają oni usługodawców i wykonawców, a także produktów niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, takich jak sprzęt elektroniczny, akcesoria domowe i kuchenne, czy meble. To tutaj wybierają spośród ofert nowej pracy, poszukują domu, wynajmują mieszkania, kupują samochody albo... adoptują czworonożnego przyjaciela.

OLX.pl