OLX kontra e-zło. Internetowi oszuści pod lupą Sherlocka

Oszustwo zawsze wychodzi na jaw, trzeba do tego tylko geniusza, który je ujawni. A o bezpieczeństwie w sieci najlepiej uczyć się na błędach, byle nie na swoich. Dlatego marka OLX startuje z kolejną kampanią edukacyjną.

OLX po PS-2.jpg

Czasem geniusz polega na tym, by na z pozoru skomplikowane pytania udzielać najprostszych odpowiedzi. Jeśli wpłaciło się w ciemno wysoką zaliczkę na poczet rezerwacji mieszkania, to należy się spodziewać, że pieniądze przepadną. Jeśli ktoś poprosił nas o wysłanie skanu dowodu pod pretekstem rekrutacji do pracy, to z pewnością po to, by wziąć na nasze dane kredyt.

 

Właśnie na tym koncepcie opiera się najnowsza kampania serwisu OLX, której bohaterowie ostrzegają, przypominają i tłumaczą, jak nie dać się oszukać w sieci. Seria krótkich, pouczających filmów powstała z udziałem Jacka Borusińskiego (ten w roli cokolwiek średnio błyskotliwego Sherlocka) i Sebastiana Stankiewicza (w roli Watsona, który raczej nosi głowę na karku). Ich detektywistyczne biuro odwiedzają współcześni bohaterowie, którzy padli ofiarą internetowych łotrów.

Za kreację odpowiada agencja PZL. Produkcja po raz kolejny spoczęła w rękach Lucky Luciano Pictures.

 

- Bezpieczeństwo naszych użytkowników jest dla nas niezwykle ważne, dlatego regularnie wracamy do tego tematu w kolejnych kampaniach wideo. To już nasza piąta aktywacja poświęcona tej tematyce, a jednocześnie swego rodzaju powrót do korzeni, ponieważ OLX.pl, na bardzo wczesnym etapie swojego istnienia, dostępny był pod adresem Szerlok.pl - mówi Michał Wiśniewski, social media manager w OLX. - Kampania kierowana jest do bardzo szerokiej grupy odbiorców, dlatego składają się na nią nie tylko dłuższe formy wideo publikowane na FB i YT, ale też krótsze formy przygotowane specjalnie dla młodszych widzów, którzy będą mieli okazję zetknąć się z kreacjami choćby na Tik Toku czy Stories.

- Kradzieże tożsamości, wyłudzanie danych czy phishing to obrzydliwe przestępstwa. Jesteśmy w PZL przekonani, że poruszanie tych tematów śmiertelnie poważnie mogłoby podziałać na odbiorców wręcz odpychająco. Jak więc podać treść ostrzeżeń bez oceniania i dydaktyzmu? Zdecydowaliśmy się na komediową formę, mając nadzieję, że tak podane treści dotrą do odbiorców i zapobiegną w jakiejś mierze szerzeniu się e-zła – mówi współautor koncepcji kreatywnej Sławomir Szczęśniak, Creative Supervisor w PZL.

W ramach kampanii powstały cztery spoty, każdy poświęcony innemu oszustwu w sieci. Filmom towarzyszą również zabawne, krótkie formy. Kampania trwa od 15 listopada i jest dostępna w mediach społecznościowych marki OLX.

 
 

 

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o OLX.pl

Serwis OLX każdego dnia ułatwia dokonywanie dobrych wyborów milionom Polaków. Z naszego serwisu ogłoszeniowego korzysta ponad 12 milionów użytkowników miesięcznie, w praktyce oznacza to więc, że platformy używa co trzeci Polak. To tutaj szukają oni usługodawców i wykonawców, a także produktów niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, takich jak sprzęt elektroniczny, akcesoria domowe i kuchenne, czy meble. To tutaj wybierają spośród ofert nowej pracy, poszukują domu, wynajmują mieszkania, kupują samochody albo... adoptują czworonożnego przyjaciela.