OLX kontra e-zło. Internetowi oszuści pod lupą Sherlocka

Oszustwo zawsze wychodzi na jaw, trzeba do tego tylko geniusza, który je ujawni. A o bezpieczeństwie w sieci najlepiej uczyć się na błędach, byle nie na swoich. Dlatego marka OLX startuje z kolejną kampanią edukacyjną.


Czasem geniusz polega na tym, by na z pozoru skomplikowane pytania udzielać najprostszych odpowiedzi. Jeśli wpłaciło się w ciemno wysoką zaliczkę na poczet rezerwacji mieszkania, to należy się spodziewać, że pieniądze przepadną. Jeśli ktoś poprosił nas o wysłanie skanu dowodu pod pretekstem rekrutacji do pracy, to z pewnością po to, by wziąć na nasze dane kredyt.

 

Właśnie na tym koncepcie opiera się najnowsza kampania serwisu OLX, której bohaterowie ostrzegają, przypominają i tłumaczą, jak nie dać się oszukać w sieci. Seria krótkich, pouczających filmów powstała z udziałem Jacka Borusińskiego (ten w roli cokolwiek średnio błyskotliwego Sherlocka) i Sebastiana Stankiewicza (w roli Watsona, który raczej nosi głowę na karku). Ich detektywistyczne biuro odwiedzają współcześni bohaterowie, którzy padli ofiarą internetowych łotrów.

Sherlock na tropie e-Zła - Zaliczka na Kłopoty

Za kreację odpowiada agencja PZL. Produkcja po raz kolejny spoczęła w rękach Lucky Luciano Pictures.

 

- Bezpieczeństwo naszych użytkowników jest dla nas niezwykle ważne, dlatego regularnie wracamy do tego tematu w kolejnych kampaniach wideo. To już nasza piąta aktywacja poświęcona tej tematyce, a jednocześnie swego rodzaju powrót do korzeni, ponieważ OLX.pl, na bardzo wczesnym etapie swojego istnienia, dostępny był pod adresem Szerlok.pl - mówi Michał Wiśniewski, social media manager w OLX. - Kampania kierowana jest do bardzo szerokiej grupy odbiorców, dlatego składają się na nią nie tylko dłuższe formy wideo publikowane na FB i YT, ale też krótsze formy przygotowane specjalnie dla młodszych widzów, którzy będą mieli okazję zetknąć się z kreacjami choćby na Tik Toku czy Stories.

- Kradzieże tożsamości, wyłudzanie danych czy phishing to obrzydliwe przestępstwa. Jesteśmy w PZL przekonani, że poruszanie tych tematów śmiertelnie poważnie mogłoby podziałać na odbiorców wręcz odpychająco. Jak więc podać treść ostrzeżeń bez oceniania i dydaktyzmu? Zdecydowaliśmy się na komediową formę, mając nadzieję, że tak podane treści dotrą do odbiorców i zapobiegną w jakiejś mierze szerzeniu się e-zła – mówi współautor koncepcji kreatywnej Sławomir Szczęśniak, Creative Supervisor w PZL.

W ramach kampanii powstały cztery spoty, każdy poświęcony innemu oszustwu w sieci. Filmom towarzyszą również zabawne, krótkie formy. Kampania trwa od 15 listopada i jest dostępna w mediach społecznościowych marki OLX.

 

Share

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o OLX.pl

Serwis OLX każdego dnia ułatwia dokonywanie dobrych wyborów milionom Polaków. Z naszego serwisu ogłoszeniowego korzysta ponad 12 milionów użytkowników miesięcznie, w praktyce oznacza to więc, że platformy używa co trzeci Polak. To tutaj szukają oni usługodawców i wykonawców, a także produktów niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, takich jak sprzęt elektroniczny, akcesoria domowe i kuchenne, czy meble. To tutaj wybierają spośród ofert nowej pracy, poszukują domu, wynajmują mieszkania, kupują samochody albo... adoptują czworonożnego przyjaciela.