Lekarze-boty w służbie OLXa. Sprawdzą, czy masz chorą córkę

OLX wprowadza usługę diagnozy przez internet. Lekarze-automaty zatrudnione do pilotażowego projektu pomogą sprawdzić, czy użytkownicy naprawdę mają chorą córkę.

 

"Mam chorą córkę" to argument, którym często posługują się użytkownicy OLXa chcący przyspieszyć transakcję, wynegocjować ze sprzedającym korzystniejszą cenę lub wręcz skłonić go do oddania przedmiotu za darmo.

Argument ten stosują często szczególnie użytkownicy takich kategorii jak "Dla dzieci" czy "Dom i ogród". I to właśnie w tych dwóch obszarach testowane będzie nowe rozwiązanie technologiczne.

- Bot.Doctor - taką nazwę nosi nasze innowacyjne narzędzie. To specjalna wtyczka napisana przez programistów OLXa. Mechanizm jej działania jest banalnie prosty i pozwoli w trzech krokach zweryfikować prawdziwość stwierdzenia "mam chorą córkę" - objaśnia Marcin Sienkowski, Head of Marketing w OLX. - Po postawieniu diagnozy przez naszego wirtualnego doktora to do sprzedającego będzie należała decyzja, czy rzeczywiście obniżyć cenę produktu lub oddać go za darmo - tłumaczy.

Mechanizm napisano w oparciu o współdzielenie i porównywanie danych. Bazy użytkowników serwisu ogłoszeniowego zostaną połączone z danymi funduszu zdrowia. Kiedy w konwersacji padnie argument o chorej córce, bot automatycznie obudzi się i zapyta użytkownika, czy chce zweryfikować te informacje. Po kliknięciu przycisku "Zweryfikuj chorobę" mechanizm sprawdzi, czy użytkownik (kupujący) o danym mailu i numerze telefonu jest rodzicem i czy użył numeru telefonu do umówienia wizyty u pediatry. Dane będą weryfikowane za okres dwóch tygodni wstecz.

- Proces został w pełni zautomatyzowany w trosce o ochronę prywatności użytkowników. Jako operator serwisu nie chcemy wiedzieć, ile jest takich przypadków, a jedynie dać użytkownikom możliwość zdecydowania, czy faktycznie powinni pójść na rękę zainteresowanemu - podkreśla Marcin Sienkowski.

Narzędzie będzie można testować od poniedziałku, 1 kwietnia. Na razie z funkcję będzie mogła skorzystać wybrana grupa użytkowników.

Serwis pracuje też nad wtyczką Bot.Wypłata dla kupujących. We współpracy z Ministerstwem Finansów chce dać użytkownikom możliwość sprawdzenia wiarygodności argumentu, którym często posługują się wystawiający: "Sprzedaję tak tanio, bo brakuje mi kilku dni do wypłaty".

 

Więcej o OLX.pl

OLX to najpopularniejszy serwis ogłoszeniowy w Polsce. Już 70 procent użytkowników korzysta z serwisu za pośrednictwem telefonu, wybierając aplikację lub wersję mobilną. Dodają ogłoszenia w takich kategoriach, jak Praca, Dom i Ogród, Motoryzacja, Nieruchomości, Elektronika, Moda, Rolnictwo, Zwierzęta, Dla Dzieci, Sport i Hobby, Muzyka i Edukacja, Usługi i Firmy. Średnio pojawia się ich aż 130 tys. dziennie!

W grudniu 2018 roku z serwisu skorzystało 13,5 mln użytkowników, którzy wygenerowali 6,5 mld odsłon (PBI/Gemius).

OLX.pl