Janusz Chabior i Jan Frycz w kampanii OLX dekonspirują internetowych oszustów

W internecie nie bądź głupi - przestrzegają Janusz Chabior i Jan Frycz w nowej kampanii serwisu ogłoszeniowego OLX. Po brawurowym sukcesie w walce z hejtem w polskim Internecie, marka OLX bierze na celownik oszustów. 

Film, którego premiera zbiegła się z Dniem Bezpiecznego Internetu (11 lutego), to przestroga nie tylko dla użytkowników serwisu ogłoszeniowego. Można być - jak bohater pierwszego odcinka - kardiochirurgiem, przeprowadzać skomplikowane operacje na otwartym sercu i ratować życie, a mimo to dać się nabrać na “patent” z płatnością za przesyłkę. Złodzieje wykorzystują nie tylko naszą niewiedzę, ale często fakt, że jesteśmy zabiegani i pochłonięci innymi ważnymi dla nas sprawami.

-  Z tej perspektywy, nawet najmądrzejsza osoba może dać się oszukać internetowym naciągaczom - mówi Marcin Sienkowski, head of marketing OLX. - Ze statystyk i naszych obserwacji wynika, że kradzieży pieniędzy czy danych może doświadczyć każdy. Niezależnie od płci, wieku, wykształcenia. Ważniejsze, by wiedzieć, jak się przed tym ustrzec. Wierzymy, że pokazanie takich sytuacji, z wyrazistą grą i humorem Janusza Chabiora  i Jana Frycza, zadziała jak lustro. Przejrzymy się w nim, ale wyciągniemy naukę, która ustrzeże nas przed niemiłymi konsekwencjami internetowych kradzieży - podkreśla. 

W kampanii zdemaskowano najczęstsze oszustwa, takie jak płatność z góry za nieistniejący przedmiot czy za przesyłkę, kradzież danych, wyciąganie zaliczek przy wynajmie mieszkania. - Jako jedna z niewielu marek, OLX odważnie i po raz kolejny zaczyna porządki od siebie - wyjaśnia pomysł Radosław Smorga, business director 180heartbeats + Jung v Matt. - Pierwsza kampania “A co gdyby?” odbiła się pozytywnym echem nie tylko w serwisie, ale w całym polskim Internecie, naturalnym więc było, by edukować użytkowników sieci w nowym obszarze. Seria spotów, które będą pojawiać się w sieci to historie “ofiar”, które odgrywa Jan Frycz. Istotę problemu uświadamia im narrator - Janusz Chabior. Zależało nam, by w tych historiach najmocniej wybrzmiało, że na błędach swoich i innych można się uczyć i nie dać się nabrać kolejny raz - dodaje.

Ponowne spotkanie z Januszem Chabiorem było bardzo dużym wyzwaniem, jak to bywa w przypadku wszystkich kontynuacji - mówi Marcin Dworucha, managing director w F25. - Produkcyjnie bardzo podobnie jak za pierwszym razem postawiliśmy minimalizm scenograficzny, który zostawił przestrzeń dla dwóch doskonałych aktorów i ich aktorskie interpretacje - wyjaśnia.

Kampanię przygotowała agencja 180heartbeats + Jung v Matt. Spoty wyprodukował dom produkcyjny F25.

https://www.youtube.com/watch?v=xSySiEX4oRQ

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o OLX.pl

Serwis OLX każdego dnia ułatwia dokonywanie dobrych wyborów milionom Polaków. Z naszego serwisu ogłoszeniowego korzysta ponad 12 milionów użytkowników miesięcznie, w praktyce oznacza to więc, że platformy używa co trzeci Polak. To tutaj szukają oni usługodawców i wykonawców, a także produktów niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, takich jak sprzęt elektroniczny, akcesoria domowe i kuchenne, czy meble. To tutaj wybierają spośród ofert nowej pracy, poszukują domu, wynajmują mieszkania, kupują samochody albo... adoptują czworonożnego przyjaciela.