Budujemy nadzieję! Trwa zbiórka na domy modułowe dla tych, którym Rosja zabrała dach nad głową

NEST to projekt fundacji, której założycielem jest Serhij Prytuła, ukraiński prezenter radiowy i telewizyjny, aktor, komik i polityk. Fundacja skupia się na pomocy ukraińskim rodzinom, które w wyniku rosyjskiej agresji straciły dach nad głową. W dawnym rejonie makarowskim jest aż 585 takich rodzin. Chcą wrócić do siebie, nawet jeśli z tego, co kiedyś nazywali domem nie został kamień na kamieniu.

Żeby mogli zacząć od nowa, projekt NEST stawia dla nich w pełni funkcjonalne domy modułowe. Każdy z takich domów kosztuje najmniej 15.000 USD. Część udało się już postawić dzięki środkom ze zbiórki. Wśród rodzin są Mielnikowie. Olesia i jej mąż, odkąd się pobrali, mieszkali w Makarowie. On pomagał ewakuować miasto, kiedy ich własny dom stanął w płomieniach i został zniszczony w wyniku rosyjskiego ostrzały artyleryjskiego. Teraz Olesia mieszka w ​ Polsce z Jaśminą, ich nowo narodzoną córką. - Dziewczyny bardzo chcą wrócić, ale nie mają do czego - mówi walczący za wolność Ukrainy.

Partnerem strategicznym akcji jest OLX Ukraina. Zbiórkę wspierają też serwisy OLX z Polski, Portugalii, Bułgarii i Rumunii.

- Motorem napędowym OLX-a od zawsze jest sąsiedzkość. Tę sąsiedzkość od początku napaści Rosji na Ukrainę staramy się rozciągać na całą Europę i nieść pomoc Ukrainie w taki sposób, w jaki to możliwe - mówi Igor Syrovatko, Chief Customer Officer, Europe and Central Asia, OLX Markets. - Część pracowników z Ukrainy znalazła schronienie w Polsce, część została, by walczyć za swój kraj, by było do czego wracać. Dlatego wspieramy projekt NEST. ​ ​ 

Link do zbiórki: https://www.siepomaga.pl/nest

 

 

 

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o OLX.pl

Serwis OLX każdego dnia ułatwia dokonywanie dobrych wyborów milionom Polaków. Z naszego serwisu ogłoszeniowego korzysta ponad 12 milionów użytkowników miesięcznie, w praktyce oznacza to więc, że platformy używa co trzeci Polak. To tutaj szukają oni usługodawców i wykonawców, a także produktów niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, takich jak sprzęt elektroniczny, akcesoria domowe i kuchenne, czy meble. To tutaj wybierają spośród ofert nowej pracy, poszukują domu, wynajmują mieszkania, kupują samochody albo... adoptują czworonożnego przyjaciela.